Uszlachetnianie druku metodą lakierowania UV krok po kroku
Uszlachetnianie papieru może być wykonywane za pomocą różnych technik, jednak to lakierowanie UV uważane jest za jedną z najbardziej wytrzymałych. Lakier jest wyjątkowo odporny i bardzo dobrze wygląda na wizytówkach, ozdobach czy opakowaniach. Wyróżnia go także szybkość nakładania. Sama technika nie jest trudna do wykonania, ale do jej przeprowadzenia trzeba dokładnie się przygotować, żeby uzyskać najlepszy efekt.
Na czym polega uszlachetnienie metodą lakierowania UV?
Lakierowania druku używa się głównie do zabezpieczenia papieru, ale także do nadania mu wyjątkowego połysku i elegancji. Wyróżnia się dwa główne sposoby nakładania lakieru. Są to:
lakierowanie całościowe, czyli pokrycie lakierem całej powierzchni druku,
lakierowanie wybiórcze, czyli nałożenie lakieru tylko na wybrane elementy nadruku.
Zależnie od wybranej techniki lakierowanie UV będzie przebiegało trochę inaczej. To dlatego, że w przypadku drugiego sposobu papier trzeba zabezpieczyć przed lakierem w miejscach, gdzie ma go nie być. Technologia pozostaje jednak taka sama, a uzyskany efekt nie różni się od tego, który otrzymuje się przez lakierowanie całkowite.
Lakierowanie UV druku zleca się drukarni wyposażonej w niezbędny sprzęt. Całą procedurę można podzielić na kilka etapów, z czego część z nich będzie musiała zostać wykonana przez klienta. Są to:
przygotowanie pliku, który przekaże się drukarni,
wybór papieru, na jakim ma być wydrukowany wzór,
wydrukowanie wzoru,
nałożenie lakieru na wybrane wcześniej elementy,
utwardzenie lakieru za pomocą promieniowania ultrafioletowego.
Tak wykonane uszlachetniania druku jest trwałe i nie kruszy się podczas użytkowania. Lakier UV znacznie wyróżnia się na tle innych substancji, które mogą zostać wykorzystane do uszlachetnienia papieru, ponieważ szybko zasycha i jest wyjątkowo odporny na uszkodzenia.
Kiedy najlepiej zdecydować się na lakierowanie UV papieru?
Lakierowanie UV druku to szczególnie ciekawe rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć atrakcyjność swoich produktów. Firmy takie jak MegaLak zajmują się nakładaniem lakieru na dowolny format, dlatego można w ten sposób przygotować wiele gadżetów pomocnych przy sprzedaży wysyłkowej. Są to między innymi:
pudełka poszczególnych produktów,
pudełko, do którego pakowane są zamówione przez klienta towary,
wizytówki,
kartki z rabatami albo specjalnymi ofertami.
W ten sposób można także stworzyć same produkty, takie jak plakaty, pudełka prezentowe czy np. kartki świąteczne, ponieważ ta technika nie zniekształca koloru.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana