Skuteczne materiały reklamowe, czyli jakie?
Do materiałów reklamowych zaliczamy wszystkie nośniki reklamy, których zadaniem jest nakłonienie potencjalnych klientów do zakupu produktu danej firmy lub skorzystania z jej usług. Służą również do budowania wizerunku marki, a więc mają docierać do jak największej grupy odbiorców. Jednak, aby były skuteczne, muszą spełniać kilka wymagań. Przeczytaj artykuł, żeby dowiedzieć się jakich.
Co zaliczamy do materiałów reklamowych?
Materiały reklamowe to pojęcie bardzo ogólne. Możemy do niego zaliczyć np. materiały przeznaczone na podłogę tzn. potykacze czy roll-upy, które sprawdzają się przed wejściem do firmy. Materiałem reklamowym mogą być także gadżety takie jak magnesy, długopisy, smycze, notesy czy kalendarze, chociaż częściej występują pod pojęciem gadżetów reklamowych, swoją drogą bardzo skutecznych. Natomiast jeśli chodzi o materiały drukowane, zdecydowanie nadal najpopularniejsze są ulotki reklamowe, broszury, czy plakaty, które możesz wykonać np. w drukarni Euro-Druk w Inowrocławiu. Takim materiałem mogą być także naklejki, etykiety, gazetki, katalogi, wizytówki czy nawet papiery firmowe.
Przeczytaj również: Więcej niż papier i farby - poznaj ofertę nowoczesnej drukarni
Jakie powinny być skuteczne materiały reklamowe?
Materiał reklamowy musi być odpowiednio zaprojektowany. Przede wszystkim musi być estetyczny i czytelny, aby przyciągał uwagę odbiorców. Np. na ulotkach czy plakatach najważniejsze informacje muszą być dobrze wyeksponowane, a ponadto ich design musi być przyjazny dla oka. Nie bez znaczenia pozostaje także jakość. Rodzaj papieru, na którym drukowane są poszczególne materiały reklamowe, musi być dobrany do ich rodzaju. Innego użyjemy do gazetki czy broszury, a innego do plakatu. Skuteczny materiał reklamowy musi zawierać też oczywiście dobrze wyeksponowane logo firmy, aby pozostało w pamięci odbiorcy, a także slogan, jeśli się nim posługuje.
Przeczytaj również: Kryteria wyboru biura księgowego
Jak odpowiednio wyeksponować materiały reklamowe?
Wyobraź sobie, że jesteś na poczcie. Gdy stoisz w kolejce, zauważasz stolik pełen ulotek i broszurek. Jest on nimi zasypany, i krótko mówiąc, panuje na nim chaos. Czy zachęci Cię to do sięgnięcia po jedną z ulotek? Raczej nie, ponieważ jest to nieestetyczne, a ponadto różne ulotki zlewają się ze sobą i trudno wybrać tą, której oferta mogłaby Cię zainteresować. Nawet najlepiej zaprojektowany materiał reklamowy nie będzie skuteczny jeśli będzie źle wyeksponowany. Do tego potrzebne są standy i displaye, w których można poukładać broszury. Warto też pamiętać, żeby postawić je w strategicznych miejscach – np. koło poczekalni lub blisko kolejki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana