Organizacja wystaw krok po kroku
Organizacja wystawy to ważny moment w życiu artysty – twórca będzie mógł pokazać dzieła szerszemu gronu oraz wypromować swoją twórczość. Kluczowy jest zatem wybór odpowiedniego miejsca, co zapewni frekwencję na wydarzeniu. Wielu artystów decyduje się na współpracę z agencjami specjalizującymi się w organizacji wydarzeń i eventów. Niesie to sporo korzyści – artysta ma zapewnioną promocję wydarzenia i nie musi ustalać warunków z instytucją kultury lub lokalem.
Jak zorganizować wystawę?
Na samym początku należy określić ramy czasowe oraz wybrać miejsce na organizację wystawy. Z instytucją kultury trzeba ustalić wszystkie szczegóły i określić ilość dzieł, jakie chcemy wyeksponować. Warto dobrze się zastanowić nad ich doborem – wystawa powinna tworzyć spójną całość artystyczną.
Co do miejsca organizacji wystawy nie powinno się ograniczać wyłącznie do domów kultury i galerii sztuki – czasem lepszym rozwiązaniem będzie kawiarnia, biblioteka czy też antykwariat, gdzie może zgromadzić się większe grono osób. Przykładowo, Agencja Artystyczna Atrybut współpracuje nie tylko z instytucjami kultury, ale także ze szkołami, przedszkolami, centrami handlowymi i hotelami oraz przedsiębiorstwami, gdzie warto zorganizować wystawę tematyczną. Dobra lokalizacja to gwarancja wysokiej frekwencji.
Kolejna kwestia to aranżacja przestrzeni – miejsce, w którym będą eksponowane prace artysty, musi zostać odpowiednio przygotowane. Nie bez znaczenia jest rozmieszczenie dzieł i swobodny dostęp do nich. W budowaniu przyjemnego nastroju może pomóc muzyka lub delikatne podświetlenie punktowe kierujące uwagę widzów na poszczególne elementy wystawy. Ostatnią kwestią dotyczącą organizacji wystawy jest reklama wydarzenia. Warto rozwiesić plakaty w różnych częściach miasta i zadbać o promocję w mediach społecznościowych.
Sposób na udany wernisaż
Wystawę zwykle otwiera wernisaż – jest to okazja, aby zaprosić promotorów dzieł sztuki oraz lokalnych działaczy i artystów. Kluczowy jest także udział mediów, z czego doskonale zdaje sobie sprawę każdy organizator imprez artystycznych. Agencja ma większe możliwości dotarcia do wpływowych lokalnych mediów, co umożliwi lepszą promocję wydarzenia w sieci.
Nieodzownym elementem każdego wernisażu jest krótka część oficjalna, podczas której odbywa się prezentacja dzieł. Artysta ma możliwość przybliżyć swoją twórczość i zachęcić gości do zwiedzania wystawy. Na wernisaż można zaplanować także część artystyczną i drobny poczęstunek. Mile widziana jest również lampka wina.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana