Artykuł sponsorowany

Lokalizacja i jej znaczenie dla restauracji

Lokalizacja i jej znaczenie dla restauracji

Jest wiele czynników, które decydują o tym, czy dana restauracja odnosi sukcesy i cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Oczywiście bardzo ważna jest jakość serwowanych w niej dań, a także wystrój wnętrza. Dużą rolę odgrywają również ceny, ale przede wszystkim niezwykle ważne jest jej położenie na mapie miasta. W jakim miejscu najlepiej założyć restaurację? Jakie jeszcze znaczenie dla restauracji ma jej lokalizacja?

Jakie znaczenie dla restauracji ma umiejscowienie lokalu?

Odpowiedź na to pytanie jest krótka – ogromne! Otóż lokalizacja restauracji bezpośrednio przekłada się na jego powodzenie. Lokale, które znajdują się w miejscach łatwo dostępnych i często uczęszczanych mogą liczyć na naturalny, ciągły napływ nowych klientów. Nawet jeśli Ci nie słyszeli wcześniej o danym miejscu, chętnie zajrzą do restauracji, ponieważ znajduje się na ich trasie. Oczywiście przekłada się to na zyski, jakie osiąga lokal.  Niemałe znaczenie ma także otoczenie restauracji. Nawet jeśli sam budynek zachwyca, ale jego okolica już nie, nie ma co liczyć na duże powodzenie. Liczy się więc nie tylko sama restauracja, ale także renoma dzielnicy czy ulicy.

Przeczytaj również: Dlaczego po obiedzie odczuwamy chęć na deser?

Jaka jest najlepsza lokalizacja dla restauracji?

Oczywiście obie opcje, czyli restauracja na obrzeżach miasta i w jego centrum, mają swoje plusy i minusy. Zacznijmy od pierwszej lokalizacji. Dookoła takiego miejsca będzie mniej ludzi, a tym samym będzie ciszej. W takim lokalu można zaznać spokoju. Zdecydowanie będzie też tańszy w utrzymaniu. Jednak możesz spodziewać się mniejszej ilości klientów, ponieważ znajduje się zbyt daleko. Natomiast restauracja w centrum miasta cieszy się większą ilością odwiedzających. Łatwo do niej dotrzeć na piechotę i ciągle napływają do niej przechodnie. Co więcej, jeśli jest to np. starówka, restauracja cieszy się renomą i widokami.

Przeczytaj również: Chrzciny w domu czy restauracji, gdzie lepiej je zorganizować?

Food Hall – jedna lokalizacja, wiele restauracji

Ciekawym rozwiązaniem, ale jeszcze nie tak popularnym w naszym kraju, jest założenie restauracji w tzw. Food Hall. Jest to duży budynek, w którym znajduje się wiele restauracji. Razem tworzą one kompleks, w którym klienci mogą swobodnie się poruszać i znaleźć to, na co w danym momencie mają ochotę. Przykładem takiego miejsca jest Food Hall Gdańsk, a dokładniej Słony Spichlerz. Zlokalizowanie swojego biznesu w takim miejscu to strzał w dziesiątkę! Nie dość, że znajduje się w centrum miasta, to jeszcze przez budynek przewija się codziennie wiele osób. Klienci chętnie wracają spróbować wszystkich restauracji w Food Hall, a więc nie można narzekać na brak klientów.

Przeczytaj również: Jak wybrać restaurację na organizację imprezy okolicznościowej?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.