Artykuł sponsorowany

Korzyści z audytu podatkowego

Korzyści z audytu podatkowego

Dokumentacja podatkowa to jeden z nieodłącznych elementów prowadzenia firmy, w którym nietrudno o kosztowne w skutkach błędy wynikające z pomyłek, dynamicznie zmieniających się przepisów oraz ich niepoprawnej interpretacji. Rozwiązaniem, które pozwala na zweryfikowanie poprawności jej prowadzenia, jest natomiast audyt podatkowy, na którym skupiamy się w tym artykule. 

Na czym polega audyt podatkowy? 

Audyt podatkowy to nic innego jak szczegółowa analiza dokumentacji podatkowej firmy, która pozwala określić poprawność jej prowadzenia, a także to czy wysokość deklarowanych i rozliczanych podatków płaconych przez przedsiębiorstwo jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Można więc uznać, że audyt podatkowy przeprowadzany przez specjalistów, takich jak Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej z Torunia opiera się na tych samych zasadach jak kontrola podatkowa, z tą różnicą, że znalezione podczas niego nieprawidłowości nie skutkują konsekwencjami finansowymi w postaci kar. 

Jaki może być zakres audytu podatkowego?

Zakres audytu podatkowego może obejmować zarówno całościową, jak i częściową analizę dokumentacji firmy. Najczęściej dotyczy on jednak natomiast obszarów związanych z:

  • podatkiem od towarów i usług (VAT),

  • podatkiem dochodowym od osób fizycznych lub prawnych, 

  • opłatami lokalnymi,

  • ubezpieczeniami społecznymi. 

Podczas jego przeprowadzania weryfikowane są wobec tego wszelkiego rodzaju ewidencje oraz rejestry, księgi handlowe, faktury oraz rachunki, a także deklaracje podatkowe i niekiedy także umowy handlowe. 

Najważniejsze zalety przeprowadzenia audytu podatkowego

Przeprowadzenie audytu podatkowego niesie za sobą wiele korzyści. Wśród najważniejszych z nich wyróżnić można przede wszystkim możliwość skontrolowanie prowadzonych przez firmę rozliczeń podatkowych i znalezienie w nich wszelkich nieprawidłowości, które mogą zostać dzięki temu usunięte przed wykryciem ich przez ewentualną kontrolą skarbową. A to z kolei, pozwala uniknąć kar, które mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych. Dodatkowo audyt podatkowy to także doskonała okazja do wprowadzenia usprawnień w prowadzeniu polityki podatkowej firmy, które mogą pozytywnie wpłynąć na zmniejszenie wysokości zobowiązań wobec m.in. Urzędu Skarbowego, a tym samym zwiększyć rentowność przedsiębiorstwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.