Artykuł sponsorowany

Jakie elementy powinna zawierać kompleksowa spersonalizowana komunikacja z klientem?

Jakie elementy powinna zawierać kompleksowa spersonalizowana komunikacja z klientem?

Prowadzenie biznesu wymaga umiejętnego docierania do potencjalnych klientów z informacjami o oferowanych produktach i usługach, a także wskazywania korzyści, jakie odniosą, decydując się na dokonanie zakupu. Działania tego rodzaju są prowadzone w ramach różnych strategii marketingowych oraz sprzedażowych. Ponieważ wiążą się one z ponoszeniem znacznych kosztów, najlepszym rozwiązaniem okaże się ich optymalizacja przez zawężenie grona odbiorców.

Dlaczego warto korzystać ze spersonalizowanej komunikacji z klientem?

Proces pozyskiwania klientów wymaga poszukiwania sposobu na przedstawienie im oferty firmy. Na ogół jest to realizowane w ramach działań marketingowych i sprzedażowych. W przypadku towarów sprzedawanych masowo najlepszą strategią będzie docieranie do możliwie szerokiego grona osób, ponieważ istnieją duże szanse, że spora część z nich dokona zakupu. W przypadku produktów i usług przeznaczonych do mniej licznych grup okaże się to jednak nieefektywne z uwagi na niekorzystny stosunek ponoszonych kosztów do ewentualnych zysków, który czyni taką taktykę nieopłacaną. O wiele lepsze rezultaty może tu przynieść personalizowanie przekazu. Obejmuje to zarówno selekcję cech oferty, które należy podkreślać, jak i grono adresatów. O ile przygotowanie właściwych komunikatów będzie stosunkowo proste, ponieważ sprzedający zwykle ma dobrze rozpoznaną charakterystykę swoich klientów i ich potrzeby, o tyle znalezienie grup, które mogą być zainteresowane transakcją, może przysparzać kłopotów. Rozwiązaniem okaże się nawiązanie współpracy z firmą oferującą kompleksowe bazy danych klientów. Dzięki informacjom pozyskanym z takiego źródła można precyzyjnie ukierunkować zadania marketingowo-sprzedażowe, a tym samym uzyskać znacznie lepsze wyniki.

Co jest potrzebne do personalizowania komunikacji?

Podstawowym sposobem na wykorzystywanie spersonalizowanej komunikacji z klientami jest wyodrębnienie cech, które charakteryzują osoby potencjalnie zainteresowane transakcją i kierowanie swego przekazu marketingowego i sprzedażowego wyłącznie do spełniających przyjęte kryteria. W zależności od branży i rynku mogą one obejmować rozmaite zmienne od miejsca zamieszkania, płci bądź dochodów po bardziej kompleksowe informacje na temat wcześniejszych zakupów, czy reakcji na podejmowane wcześniej próby dotarcia z innymi ofertami. Firma Target Media oferuje aktualne bazy klientów B2B oraz B2C.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.