Jakie elementy powinna zawierać kompleksowa spersonalizowana komunikacja z klientem?
Prowadzenie biznesu wymaga umiejętnego docierania do potencjalnych klientów z informacjami o oferowanych produktach i usługach, a także wskazywania korzyści, jakie odniosą, decydując się na dokonanie zakupu. Działania tego rodzaju są prowadzone w ramach różnych strategii marketingowych oraz sprzedażowych. Ponieważ wiążą się one z ponoszeniem znacznych kosztów, najlepszym rozwiązaniem okaże się ich optymalizacja przez zawężenie grona odbiorców.
Dlaczego warto korzystać ze spersonalizowanej komunikacji z klientem?
Proces pozyskiwania klientów wymaga poszukiwania sposobu na przedstawienie im oferty firmy. Na ogół jest to realizowane w ramach działań marketingowych i sprzedażowych. W przypadku towarów sprzedawanych masowo najlepszą strategią będzie docieranie do możliwie szerokiego grona osób, ponieważ istnieją duże szanse, że spora część z nich dokona zakupu. W przypadku produktów i usług przeznaczonych do mniej licznych grup okaże się to jednak nieefektywne z uwagi na niekorzystny stosunek ponoszonych kosztów do ewentualnych zysków, który czyni taką taktykę nieopłacaną. O wiele lepsze rezultaty może tu przynieść personalizowanie przekazu. Obejmuje to zarówno selekcję cech oferty, które należy podkreślać, jak i grono adresatów. O ile przygotowanie właściwych komunikatów będzie stosunkowo proste, ponieważ sprzedający zwykle ma dobrze rozpoznaną charakterystykę swoich klientów i ich potrzeby, o tyle znalezienie grup, które mogą być zainteresowane transakcją, może przysparzać kłopotów. Rozwiązaniem okaże się nawiązanie współpracy z firmą oferującą kompleksowe bazy danych klientów. Dzięki informacjom pozyskanym z takiego źródła można precyzyjnie ukierunkować zadania marketingowo-sprzedażowe, a tym samym uzyskać znacznie lepsze wyniki.
Co jest potrzebne do personalizowania komunikacji?
Podstawowym sposobem na wykorzystywanie spersonalizowanej komunikacji z klientami jest wyodrębnienie cech, które charakteryzują osoby potencjalnie zainteresowane transakcją i kierowanie swego przekazu marketingowego i sprzedażowego wyłącznie do spełniających przyjęte kryteria. W zależności od branży i rynku mogą one obejmować rozmaite zmienne od miejsca zamieszkania, płci bądź dochodów po bardziej kompleksowe informacje na temat wcześniejszych zakupów, czy reakcji na podejmowane wcześniej próby dotarcia z innymi ofertami. Firma Target Media oferuje aktualne bazy klientów B2B oraz B2C.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana