Artykuł sponsorowany

Jaki lokalizator GPS do samochodu wybrać?

Jaki lokalizator GPS do samochodu wybrać?

Rynek zabezpieczeń antykradzieżowych ciągle się rozwija. Obecnie właściciele samochodów mają wiele możliwości, aby skutecznie ochronić swoje cztery kółka przed działaniami złodziei. Wśród wszystkich rozwiązań szczególną popularnością cieszą się jednak lokalizatory GPS, które w czasie rzeczywistym są w stanie wskazać położenie auta. Sam myślisz nad zainwestowaniem w taki sprzęt? W takim razie zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem, w którym tłumaczymy, jaki lokalizator GPS do samochodu wybrać.

Dlaczego warto zainwestować w lokalizator GPS do samochodu?

Urządzenia lokalizacyjne korzystające z technologii GPS są polecane przede wszystkim firmom oraz przedsiębiorstwom, które dysponują własną flotą pojazdów. Cyfrowy monitoring stanowi bowiem doskonałe narzędzie do sprawnego zarządzania służbowymi samochodami. Sprzęt pozwala kontrolować stan pojazdu, a także weryfikować, czy pracownicy korzystają z powierzonych aut zgodnie z ustaloną polityką flotową i nie dopuszczają się różnego rodzaju nadużyć, np. przekraczania prędkości czy spuszczania paliwa.

Lokalizatory GPS do samochodów są oczywiście wykorzystywane również przez osoby prywatne, przede wszystkim w roli zabezpieczenia antykradzieżowego. Drobne urządzenie lokalizacyjne potrafi wskazać swoją pozycję z dokładnością 2-5 metrów, dzięki czemu pozwoli Ci na sprawne odnalezienie samochodu w razie jego kradzieży. Jak sprawdzić współrzędne wygenerowane przez monitoring GPS? Wystarczy, że sięgniesz po smartfon, na którym jest zainstalowana specjalna aplikacja skonfigurowana z nadajnikiem. Program umożliwia nieprzerwany podgląd położenia samochodu na mapie – taka informacja z pewnością ułatwi pracę policji.

Możliwość zlokalizowania auta w razie jego „zniknięcia” nie jest oczywiście jedyną funkcją nadajników GPS. W zależności od modelu oraz stopnia zaawansowania oprogramowania, sprzęt może oferować wiele przydatnych opcji. Jedną z nich jest wysyłanie specjalnych alertów w momencie, gdy pojazd opuszcza wyznaczone miejsce parkingowe lub przekracza ustaloną prędkość. Niektóre modele lokalizatorów mają nawet mikrofon! Taki dodatek pozwala na odsłuchiwanie oraz nagrywanie rozmów, które mają miejsce wewnątrz kabiny pojazdu – dodaje specjalista reprezentujący firmę Gannet Guard Systems, dostawcę monitoringu GPS.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie urządzenia lokalizacyjnego?

Jedną z najważniejszych cech dobrego lokalizatora GPS jest niewielki rozmiar. Drobne urządzenia nie rzucają się w oczy, a przy okazji umożliwią Ci montaż w nietypowym miejscu wewnątrz pojazdu. Musimy jednak zaznaczyć, że zbyt skrzętne schowanie nadajnika nie jest szczególnie dobrym pomysłem. Dlaczego? Otóż poszczególne elementy samochodu (a zwłaszcza jego metalowa karoseria) mogą zakłócić pracę monitoringu GPS – w efekcie otrzymasz niedokładne współrzędne. Aby uniknąć takich problemów, zapoznaj się więc ze wskazówkami producenta.

W czasie zakupów zwróć także uwagę na obecność baterii oraz jej żywotność. Spora część urządzeń lokalizacyjnych nie ma własnego zasilania – nadajniki czerpią niezbędną energię bezpośrednio z instalacji samochodu. Nie jest to zbyt pożądana sytuacja, ponieważ wystarczy, że złodziej odłączy akumulator, aby monitoring GPS stał się zupełnie bezużyteczny. Właśnie dlatego najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wybór lokalizatora wyposażonego we własny zasobnik energii oraz tryb jej oszczędzania.

Poza tym powinieneś pochylić się również nad dodatkowymi funkcjami, jakie powinien oferować Twój wymarzony lokalizator. Po prostu dobierz takie opcje, które będą dla Ciebie szczególnie przydatne. Naszym zdaniem warto zainwestować w taki monitoring GPS, który poza lokalizacją potrafi także przekazywać informacje na temat aktualnego statusu pojazdu. Mowa tutaj o takich parametrach, jak m.in. bieżąca liczba obrotów silnika, prędkość czy poziom spalania paliwa. Z pomocą takich danych jeszcze lepiej zadbasz o stan swoich czterech kółek.

Ile kosztuje lokalizator samochodowy?

Ceny lokalizatorów GPS przeznaczonych do montażu w samochodach osobowych oscylują w granicach od 200 do 500 zł. Wspomniane wartości mają oczywiście charakter poglądowy, a urządzenia z poszczególnych półek cenowych dość znacznie różnią się swoją dokładnością oraz dodatkowymi funkcjami. Przed dokonaniem zakupu warto więc poświęcić nieco czasu na własny research – po prostu porównaj różne oferty, zasięgnij informacji od samych producentów lub poszukaj opinii od innych użytkowników.

W większości przypadków nie zalecamy szukać oszczędności. Dlaczego? Otóż nabycie budżetowego urządzenia lokalizacyjnego najprawdopodobniej odbije się na jego słabej jakości, zarówno pod względem wykonania, jak i precyzji pomiarów. Właśnie dlatego warto dołożyć trochę środków i zakupić nieco droższy sprzęt – taka inwestycja z pewnością przyniesie same korzyści.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.