Jak stworzyć skuteczne materiały reklamowe?
Gadżety reklamowe to skuteczna forma budowania świadomości marki na rynku lokalnym oraz nawiązywania pozytywnych relacji z klientami i kontrahentami. Jak wiadomo, prezenty zwykle są dobrze odbierane, a dzięki upominkom marketingowym łatwiej jest zbudować długofalowe koneksje. Aby jednak gadżet był skuteczny, musi wyróżniać się kilkoma cechami.
Co wpływa na skuteczność materiałów reklamowych?
Co do zasady, wręczanie gadżetów reklamowych ma wzbudzić uczucie wdzięczności i poczucie obowiązku do odwzajemnienia gestu. Jest to powszechnie znana w psychologii reguła wzajemności – osoba obdarowywana czuje się zobowiązana do ponownego skorzystania z oferty firmy. Warto jednak wiedzieć, że oferta gadżetów reklamowych jest niezwykle bogata, o czym świadczy rozbudowany asortyment producenta materiałów reklamowych Studio Siedem z Krakowa. Najlepiej wybierać gadżety praktyczne i przydatne, takie jak parasole, długopisy, kubki i materiały związane ze świętami lub porami roku, na przykład wakacjami.
Przeczytaj również: Jakie korzyści przynoszą Twojej firmie gadżety reklamowe?
Skuteczny gadżet reklamowy powinien być atrakcyjny wizualnie. Pamiętajmy, że kluczowe jest pierwsze wrażenie. Co ważne, nadruk na gadżecie musi być dobrze dopasowany do przedmiotu. Dobrym przykładem jest długopis – jeśli chcemy na nim zmieścić logo i dane kontaktowe to kluczowe jest odpowiednie dobranie czcionki, tak aby pomimo małych rozmiarów była wciąż czytelna. Inaczej sprawa wygląda na przykład z kubkiem lub piłką plażową – tutaj mamy zdecydowanie większe pole manewru. Ponadto nadruk na materiałach firmowych powinien być spójny z identyfikacją wizualną – w przeciwnym wypadku nie osiągniemy zamierzonego efektu. Gadżet musi kojarzyć się z firmą, dlatego niezwykle istotna jest kolorystyka, jakość wykonania oraz treść nadruku – na przykład chwytliwe hasło reklamowe.
Korzyści ze stosowania gadżetów reklamowych
Jak wspomniano wcześniej, gadżety firmowe z logo powinny być przede wszystkim praktyczne i dobre jakościowo. Klient, który na co dzień w biurze będzie pił kawę z naszego kubka z logo lub korzystał z podarowanego przy zawieraniu umowy długopisu, przyczyni się do zbudowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Upominki reklamowe to jeden z najtańszych nośników reklamy.
Co do zasady, zawsze kluczowy jest projekt, który powinien być dopasowany do konkretnej grupy odbiorców. Atrakcyjny wizualnie gadżet przyciągnie uwagę, co w połączeniu z dobra jakością materiału reklamowego pozwoli zbudować wizerunek profesjonalnego przedsiębiorstwa. Najlepiej, jeśli wybierzemy materiały dopasowane do profilu prowadzonej przez nas działalności.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana