Artykuł sponsorowany

Jak przywrócić płynność finansową przedsiębiorstwa?

Jak przywrócić płynność finansową przedsiębiorstwa?

Zarządzanie firmą nie należy do najłatwiejszych zadań. Przedsiębiorca nie powinien skupiać się tylko i wyłącznie na zyskach, ale także na wydatkach i bieżącej kontroli płynności finansowej. Brak płynności nie pozwoli firmie dalej prosperować, a jej utrata może doprowadzić nawet do upadłości przedsiębiorstwa, dlatego warto wiedzieć, jak przywrócić oraz zwiększyć płynność finansową firmy.

Jakie są przyczyny utraty płynności finansowej przedsiębiorstwa?

Do zachwiania równowagi finansowej mogą doprowadzić kontrahenci, którzy nieterminowo regulują swoje zobowiązania wobec przedsiębiorstwa, nieumiejętne zarządzanie przedsiębiorstwem, brak kontroli nad wydatkami, zwolnienia pracowników, zakończenie współprac z kontrahentami czy wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności. Nawet połowa polskich przedsiębiorstw boryka się z problemami finansowymi, które przy braku jakichkolwiek działań mogą doprowadzić do upadłości przedsiębiorstwa. Systematyczna kontrola płynności finansowej jest niezwykle ważna i pozwala w porę podjąć odpowiednie działania prawne.

Skuteczne sposoby na przywrócenie płynności finansowej

Istnieje kilka metod, które pozwolą przywrócić płynność finansową przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest systematyczna kontrola i monitoring przychodów oraz wydatków. Jak zauważa radca prawny z kancelarii Legal Liability w Łodzi:

Wielu przedsiębiorców skupia się głównie na zyskach, rozwoju firmy i bieżących sprawach, natomiast zapomina o zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, co jest bardzo ważne. Systematyczna obserwacja finansów pozwoli szybko wykryć problemy z płynnością finansową.

Aby zabezpieczyć przedsiębiorstwo przed ewentualnym ryzykiem niewypłacalności kontrahenta, warto zastosować przedpłatę, która jest dużo korzystniejsza niż wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności. Dodatkowo kontrahenci często nie wywiązują się z terminowych wpłat. Bardzo często jest tak, że im dłuższy czas oczekiwania na zapłatę, tym mniejsze szanse na odzyskanie pieniędzy. Dlatego ważny jest monitoring upływających terminów płatności i informowanie kontrahentów o przekroczonym terminie oraz obowiązku natychmiastowej zapłaty. Przed rozpoczęciem współpracy, zawsze warto weryfikować kontrahenta, gdyż pozwoli to uchronić się przed potencjalnym oszustem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.