Artykuł sponsorowany

Jak pakować zamówienia w sposób ekologiczny?

Jak pakować zamówienia w sposób ekologiczny?

Zrównoważony rozwój gospodarczy i społeczny wiąże się z odpowiedzialnością ekologiczną. Klienci sklepów internetowych coraz częściej oczekują, aby ich zamówienie było zapakowane i dostarczone właśnie w sposób ekologiczny. Naprzeciw tym potrzebom wychodzą producenci i firmy dystrybucyjne, którzy propagują proekologiczne postawy na różnych etapach procesu dystrybucji. Jak dokładnie wygląda ekologiczne pakowanie przesyłek?

Ekologia w dystrybucji produktów

Dystrybucja w procesie rozwoju przedsiębiorstw produkcyjnych z roku na rok odgrywa coraz większą rolę. Wynika to z faktu, że duża konkurencja wśród firm na rynku wymaga od producentów aktywnych działań w tej sferze. Kierunkiem, w jakim w ostatnich latach podążają firmy zajmujące się dystrybucją e-commerce, jest ekologia. Postaw proekologicznych oczekują nie tylko świadomi konsumenci. Odpowiedzialność ekologiczna jest zasadą pojawiającą się w prawodawstwie polskim i unijnym. Odpowiednie zarządzanie opakowaniami i odpadami jest przedmiotem dyrektyw Rady Parlamentu Europejskiego oraz norm krajowych. Racjonalne wykorzystanie zasobów sprawia, że działania ograniczające szkodliwy wpływ procesów logistycznych na środowisko, mogą przynieść również korzyści finansowe.

Skanowanie towarów, wielokrotne użycie opakowań

Omawiając ekologiczne pakowanie zamówień, trzeba wziąć pod uwagę również inne elementy procesu fizycznej dystrybucji zamówień:

  • obsługę przesyłek,

  • transport,

  • utrzymanie magazynu i zapasów.

Ekologiczne pakowanie zamówień to przede wszystkim unikanie generowania odpadów opakowaniowych i komunalnych wszędzie, gdzie to możliwe. Dlatego do pobierania produktów z półek magazynu używa się elektronicznych skanerów kodów, a nie kartek papieru. Do pakowania wykorzystuje się kartony, które już znajdują się w centrum dystrybucji, bo np. dostarczono w nich towary do magazynu. Do wypełnienia paczek stosuje się tekturę, folię bąbelkową i stretch zatem na porządku dziennym jest wielokrotne wykorzystywanie materiałów. Poza recyklingiem umożliwia się klientom bardziej ekologiczne formy odbioru zamówień, jak odbiór w paczkomacie lub w punkcie. Dzięki takim działaniom rośnie świadomość ekologiczna, co skłania handlowców do zwracania większej uwagi na ten aspekt obsługi klienta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.