Artykuł sponsorowany

Jak nanosi się nadruki na tkaninach?

Jak nanosi się nadruki na tkaninach?

Nadruk na tkaninach wykonuje się najczęściej na odzieży reklamowej. Jest to tani, a zarazem bardzo skuteczny sposób promocji marki, tym bardziej że możliwości takich nadruków obecnie są bardzo duże. Praktycznie każda tkanina nadaje się do nadruku, a wybór techniki znakowania zależny jest najczęściej od zamawianego nakładu.

Techniki druku na tkaninach

Firmą specjalizującą się w druku na tkaninach jest agencja reklamowa Patrz, która korzysta z dwóch podstawowych technik, czyli termotransferu i sitodruku. Termodruk polega na termicznym wygrzewaniu w tkaninę wcześniej przygotowanego nadruku, co jest możliwe dzięki użyciu dużej siły nacisku i wysokiej temperatury. Termotransfer umożliwia dokładnie odwzorowanie wszystkich detali i kolorów. Koszt znakowania odzieży termodrukiem jest stosunkowo niewielki, a więc po tę technikę sięga się nawet w przypadku bardzo małych nakładów lub pojedynczych sztuk.

W termodruku wykorzystywane są specjalne folie termotransferowe, które składają się z materiału głównego oraz przeźroczystej bazy transportowej. W przypadku odzieży najczęściej stosuje się folie flock i flex. Nadruki na bazie folii flex są stosunkowo trwałe, gładkie i sztywne, a także wytrzymałe na wielokrotne pranie. Folia flock z kolei charakteryzuje się aksamitnym wyglądem i przypomina nieco zamsz lub welur. Nadruki termotransferowe mogą być nanoszone na różnych podłożach, czyli na bawełnie, poliestrze oraz dzianinie. Są szybkie w przygotowaniu i bardzo precyzyjne.

Drugą techniką jest wspomniany wcześniej sitodruk, który polega na nałożeniu drobnej siatki na formę drukową w postaci szablonu, który ma pokrywać całe miejsce zadruku. Farba przenika wyłącznie przez niezakryte części, co jest możliwe dzięki stosowaniu siatek powlekanych emulsja światłoczułą. Sitodruk na tkaninach stosowany jest głównie do większych powierzchni, a powstały nadruk odporny jest na pranie, ścieranie i prasowanie. Jest to technika wybierana głównie do realizacji dużych nakładów i zleceń hurtowych.

Kiedy warto zainwestować w odzież z nadrukiem?

Obecnie coraz więcej firm dostarcza swoim pracownikom jednolita odzież roboczą z nadrukiem, co ma pomagać w budowaniu świadomości marki na rynku lokalnym. Spójna identyfikacja wizualna powinna objawiać się bowiem nie tylko w materiałach reklamowych i promocyjnych.

Odzież z nadrukiem może być także wręczana klientom i kontrahentom w ramach podziękowania za zawartą umowę lub skorzystanie z usług. Koszulki z logo to świetna forma reklamy na przykład podczas imprez sportowych i plenerowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.