Jak nanosi się nadruki na tkaninach?

Nadruk na tkaninach wykonuje się najczęściej na odzieży reklamowej. Jest to tani, a zarazem bardzo skuteczny sposób promocji marki, tym bardziej że możliwości takich nadruków obecnie są bardzo duże. Praktycznie każda tkanina nadaje się do nadruku, a wybór techniki znakowania zależny jest najczęściej od zamawianego nakładu.
Techniki druku na tkaninach
Firmą specjalizującą się w druku na tkaninach jest agencja reklamowa Patrz, która korzysta z dwóch podstawowych technik, czyli termotransferu i sitodruku. Termodruk polega na termicznym wygrzewaniu w tkaninę wcześniej przygotowanego nadruku, co jest możliwe dzięki użyciu dużej siły nacisku i wysokiej temperatury. Termotransfer umożliwia dokładnie odwzorowanie wszystkich detali i kolorów. Koszt znakowania odzieży termodrukiem jest stosunkowo niewielki, a więc po tę technikę sięga się nawet w przypadku bardzo małych nakładów lub pojedynczych sztuk.
W termodruku wykorzystywane są specjalne folie termotransferowe, które składają się z materiału głównego oraz przeźroczystej bazy transportowej. W przypadku odzieży najczęściej stosuje się folie flock i flex. Nadruki na bazie folii flex są stosunkowo trwałe, gładkie i sztywne, a także wytrzymałe na wielokrotne pranie. Folia flock z kolei charakteryzuje się aksamitnym wyglądem i przypomina nieco zamsz lub welur. Nadruki termotransferowe mogą być nanoszone na różnych podłożach, czyli na bawełnie, poliestrze oraz dzianinie. Są szybkie w przygotowaniu i bardzo precyzyjne.
Drugą techniką jest wspomniany wcześniej sitodruk, który polega na nałożeniu drobnej siatki na formę drukową w postaci szablonu, który ma pokrywać całe miejsce zadruku. Farba przenika wyłącznie przez niezakryte części, co jest możliwe dzięki stosowaniu siatek powlekanych emulsja światłoczułą. Sitodruk na tkaninach stosowany jest głównie do większych powierzchni, a powstały nadruk odporny jest na pranie, ścieranie i prasowanie. Jest to technika wybierana głównie do realizacji dużych nakładów i zleceń hurtowych.
Kiedy warto zainwestować w odzież z nadrukiem?
Obecnie coraz więcej firm dostarcza swoim pracownikom jednolita odzież roboczą z nadrukiem, co ma pomagać w budowaniu świadomości marki na rynku lokalnym. Spójna identyfikacja wizualna powinna objawiać się bowiem nie tylko w materiałach reklamowych i promocyjnych.
Odzież z nadrukiem może być także wręczana klientom i kontrahentom w ramach podziękowania za zawartą umowę lub skorzystanie z usług. Koszulki z logo to świetna forma reklamy na przykład podczas imprez sportowych i plenerowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Autoryzowany Serwis Oki Części do drukarek Naprawa drukarek Estey
Drukarki - sprzedaż, serwis woj. mazowieckie00-992 Warszawa, Jagiellońska 88 lok. 51BC
-
Agnieszka Monies-Mizera Tłumacz przysięgły jęz.angielskiego
Tłumacze przysięgli woj. lubelskie20-045 Lublin, gen. Bema 1 lok. 19