Artykuł sponsorowany

Jak dbać o odpowiednią komunikację w organizacji?

Jak dbać o odpowiednią komunikację w organizacji?

Współczesny świat biznesu to przede wszystkim dynamiczne zmiany, które wymagają skutecznej komunikacji wewnątrz każdej organizacji. Niezależnie od tego, czy jesteś na szczycie drabiny korporacyjnej, czy zaczynasz swoją przygodę z pracą zawodową, umiejętność właściwej komunikacji jest kluczowa dla osiągnięcia sukcesu. W tym artykule omówimy, jak dbać o odpowiednią komunikację w organizacji, aby prowadziła ona do wzrostu efektywności pracy.

Więcej niż słowa – rola komunikacji niewerbalnej

Komunikacja niewerbalna to przekazywanie informacji, które nie są wyrażone słowami. Gestykulacja, mimika twarzy, postawa ciała czy ton głosu mają ogromny wpływ na to, jak odbierana jest wiadomość. Pomimo że często niedoceniana, komunikacja niewerbalna może być kluczowa dla właściwego przekazu informacji i uniknięcia nieporozumień. Dlatego warto zwracać uwagę na swoje zachowanie podczas rozmów i prezentacji. Szczególnie ważne jest utrzymanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą oraz elastyczność ciała, która świadczy o otwartości na innych.

Kultura organizacyjna a komunikacja

Doradca biznesowy z platformy Redegate mówi: Kultura organizacyjna ma istotny wpływ na sposób, w jaki pracownicy komunikują się między sobą. Warto zatem zadbać o stworzenie atmosfery, która będzie sprzyjała otwartości i wymianie informacji.

Kluczowe znaczenie ma tu rola liderów, którzy powinni wyznaczać standardy komunikacyjne i dawać swoim podwładnym dobry przykład. Warto również promować wartości takie jak współpraca, zaufanie czy lojalność, które będą wzmacniać więzi w zespole oraz ułatwiać komunikację. Jeśli chcesz poznać więcej pomysłów, skorzystaj z doradztwa dla firm.

Bariery komunikacyjne – jak im przeciwdziałać?

W procesie komunikacji mogą występować różnego rodzaju bariery, które utrudniają przekaz informacji. Mogą to być bariery językowe, różnice kulturowe czy problem z koncentracją. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tych ograniczeń i starać się im przeciwdziałać. W przypadku barier językowych warto zainwestować w szkolenia językowe dla pracowników oraz dążyć do ujednolicenia języka używanego wewnątrz organizacji. Jeśli chodzi o różnice kulturowe, można promować wzajemne zrozumienie i tolerancję oraz wypracować wspólne standardy postępowania. Natomiast dla skupienia uwagi warto zadbać m.in. o odpowiednie warunki akustyczne w miejscu pracy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.