Artykuł sponsorowany

Czym się różni druk cyfrowy od offsetowego?

Czym się różni druk cyfrowy od offsetowego?

Druk cyfrowy oraz druk offsetowy to pojęcia, które niewiele mówią osobom niezwiązanym z branżą poligraficzną. Warto znać to rozróżnienie, ponieważ to od wyboru metody druku zależą jakość i cena drukowanych materiałów. Inną metodę wybiera się w przypadku pojedynczych wydruków, inną w przypadku setek ulotek, a jeszcze inną, gdy drukuje się plakaty, które będą wisiały na zewnątrz. Poznaj cechy charakterystyczne druku cyfrowego i offsetowego.

Druk cyfrowy – czym się charakteryzuje?

Druk cyfrowy to metoda chyba najczęściej spotykana w drukarniach. Przy jego pomocy można wydrukować duże ilości materiałów, dlatego wykorzystuje się go do przygotowywania ulotek czy wizytówek. Druk powstaje przy użyciu elektrofotograficznej maszyny drukarskiej. To metoda niezwykle łatwa, ponieważ projekt do wydrukowania przynosi się na jakimkolwiek nośniku, który można włożyć do komputera albo wysyła w postaci danych.

Przeczytaj również: 5 rzeczy, które warto uwzględnić przy wyborze firmy ochroniarskiej

Druk cyfrowy jest szybkim i tanim sposobem na pozyskanie wielu egzemplarzy projektu. Jego ogromną zaletą jest także to, że cena nie idzie w górę, gdy potrzebujesz wydrukować niewiele sztuk. Wydruki można zrobić na papierze o rozmaitej gramaturze i wielkości. Obecne maszyny drukarskie wytwarzają wydruki naprawdę dobrej jakości, często porównywane z drukiem offsetowym.

Przeczytaj również: Rodzaje usług poligraficznych

Druk offsetowy – cechy charakterystyczne

Druk offsetowy jest znacznie bardziej zaawansowaną technologią niż druk cyfrowy. Z tego powodu jest również nieco droższy. Zaleca się więc drukowanie projektów tą metodą wtedy, gdy nakład jest bardzo duży. W przypadku pojedynczych egzemplarzy jest to po prostu nieopłacalne. Niewątpliwą zaletą materiałów drukowanych metodą offsetową jest ich jakość. Możliwość uzyskania doskonałej rozdzielczości sprawia, że każdy projekt wygląda naprawdę doskonale.

Przeczytaj również: Jak wykonać dobrze wizytówkę firmową?

Druk cyfrowy i offsetowy – główne różnice

Główne różnice polegają na tym, że offset stosuje się w dużych nakładach ze względu na opłacalność, a druk cyfrowy można stosować nawet przy pojedynczych wydrukach. Jego cena nie jest wtedy wysoka. Druk offsetowy daje bardzo wysoką jakość wydruków, choć coraz częściej i druk cyfrowy jest na wysokim poziomie. W przypadku druku cyfrowego można wprowadzać zmiany w trakcie drukowania, czego niestety nie uda się zrobić, produkując materiały drukiem offsetowym.

O tym, jaką metodą wydrukować projekt może pomóc zdecydować firma drukarska, do której się udasz. Jednym z takich miejsc jest drukarnia Grist99, w której specjaliści wskażą ci wady i zalety konkretnej metody druku w odniesieniu do twojego projektu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.