Artykuł sponsorowany

Czy gruz jest towarem, czy odpadem?

Czy gruz jest towarem, czy odpadem?

Gruz jest szczególnym rodzajem odpadów. Zazwyczaj mówi się o nim w kontekście pozostałości po rozbiórce budynku albo ukończonej budowie. W takim przypadku należy go zutylizować, ponieważ nie nadaje się zazwyczaj do wykorzystania. Nie oznacza to jednak, że na tym jego żywotność się kończy. Jest bowiem wiele firm, które zajmują się recyklingiem gruzu, tworząc nowy towar.

Kiedy gruz jest odpadem?

Gruz zalicza się do odpadów, ponieważ jest to pozostałość po pracach budowlanych. Jego usuwanie musi przebiegać zgodnie z prawem i najczęściej obejmuje:

  • wyniesienie odpadów do specjalnie oznaczonych kontenerów,

  • zatrudnienie firmy zajmującej się utylizacją gruzu,

  • przewiezienie gruzu do punktu zajmującego się jego recyklingiem.

Gruz, który pozostaje po wszelkiego rodzaju remontach i budowach, należy oddać do profesjonalnej utylizacji odpadów. Może się on zmienić w towar, jeśli podda się go stosownym procesom. W ten sposób można odzyskać część materiału oraz postąpić z nim w ekologiczny i ekonomiczny sposób.

Czy gruz może stać się towarem?

Gruz można oddać firmie zajmującej się utylizacją odpadów. Wtedy najczęściej poddawany jest procesom, które mają zminimalizować zanieczyszczenie środowiska. Jednym ze sposobów takiego działania jest recykling. Polega on na:

  • oczyszczeniu gruzu z zabrudzeń takich jak ziemia czy resztki roślin,

  • rozdrobnieniu dużych części materiału,

  • dostosowaniu powstałego kruszywa do potrzeb budowlanych.

W ten sposób uzyskuje się surowiec, który jest przeznaczony do sprzedaży. Po przejściu recyklingu gruz staje się towarem, który można zakupić po niższych cenach, niż nowe kruszywo pozyskane od producentów.

Przedsiębiorstwo budowlane, które musi zająć się utylizacją gruzu, może zlecić jego recykling na własne potrzeby lub oddać go na stałe. Taką usługę realizuje wiele firm, takich jak P.H.U. DRÓŻDŻ, które mają niezbędne uprawnienia i są na bieżąco z przepisami prawa dotyczącymi gospodarowania odpadami. To wygodne rozwiązanie dla małych firm, które nie mają czasu i sprzętu umożliwiającego przewóz materiału do punktu utylizacji. Oddając gruz do takiego punktu, ma się pewność, że dopełni on wszelkich formalności związanych z odpadami, a przedsiębiorstwo nie będzie musiało martwić się zanieczyszczaniem środowiska.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.