Co można wliczyć w koszty uzyskania przychodu?

Prowadzenie działalności wiąże się z rozmaitymi wydatkami oraz inwestycjami przeznaczonymi na rozwój i funkcjonowanie firmy. Są one konieczne m.in. do zapewnienia sobie warunków oraz narzędzi do pracy, a co za tym idzie – utrzymania źródła przychodów. Środki finansowe, które zostały w ten sposób wydane, można uwzględnić w tzw. koszty uzyskania przychodu. Czym są te koszty i co można zaliczyć do tej grupy? Sprawdźmy.
Czym są koszty uzyskania przychodu?
Koszty uzyskania przychodu to wydatki ponoszone przez przedsiębiorcę przeznaczone na właściwe funkcjonowanie firmy oraz aspekty umożliwiające osiągnięcie przychodów. To, czy dany wydatek można uwzględnić w zakres tych kosztów, związane jest z tym, czy ma on bezpośredni związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a także czy wpływa na wysokość przychodu.
Nie istnieje oficjalna grupa elementów, które można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, dlatego warto korzystać z usług biur oferujących księgowość dla firm. Księgowi mogą podpowiedzieć rozwiązanie w niepewnych czy wątpliwych sytuacjach. Wówczas nie narazisz się na ewentualne nieprzyjemności związane z koniecznością wyjaśnienia wydatków błędnie wliczonych w koszty.
Jakie elementy można uwzględnić w koszty uzyskania przychodu?
Spośród elementów, które z pewnością można uwzględnić w koszty uzyskania przychodu, warto wymienić przede wszystkim akcesoria biurowe oraz narzędzia wykorzystywane podczas codziennej pracy, takie jak komputer, telefon, skaner czy drukarka. Ponadto wliczyć w koszty można:
- opłaty za czynsz i media za przestrzeń biurową,
- niezbędne do pracy oprogramowanie komputerowe,
- abonament na telefon i Internet,
- wydatki przeznaczone na reklamę, marketing oraz księgowość,
- kursy doszkalające,
- pensje wypłacane pracownikom,
- leasing i utrzymanie samochodu firmowego oraz zakup paliwa.
W zakres kosztów uzyskania przychodu zaliczana jest także amortyzacja środków trwałych.
Jak sprawdzić, co można odliczyć od kosztów uzyskania przychodu?
Nie istnieje oficjalne zestawienie elementów, które mogą być uwzględniane w koszty uzyskania przychodu. Ponieważ jest to kwestia bardzo płynna i zależy od specyfiki danej działalności, warto korzystać z opieki biura księgowego, takiego jak Duet. Tylko dzięki współpracy ze specjalistą zyskasz pewność, że nie popełnisz błędu przy rozliczaniu podatku – nie uwzględnisz w nim ani za dużo, ani za mało czynników. Wykwalifikowana księgowa pomoże Ci uniknąć konsekwencji związanych z niewłaściwie zakwalifikowanymi wydatkami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Agnieszka Monies-Mizera Tłumacz przysięgły jęz.angielskiego
Tłumacze przysięgli woj. lubelskie20-045 Lublin, gen. Bema 1 lok. 19
-
Łukasz Brzana, dr, Kancelaria Tłumacza języka niemieckiego
Tłumacze przysięgli woj. lubelskie20-152 Lublin, Kosynierów 75
-
Wratislavia Translation House Sp. z o. o.
Tłumacze przysięgli woj. dolnośląskie53-333 Wrocław, Powstańców Śląskich 28/30